CHARLOTTE - DAY ONE

Efter att ha laddat upp inför resan med både bio och fika på stan ställde jag väckarklockan på 04:00. Det var en trött men taggad tjej med endast fyra timmars sömn i bagaget som vaknade och satte sig i bilen som skulle gå till Arlanda kan jag lova. Njöt av att det var mörkt när vi började åka för jag menar, hur mysigt är det inte att åka bil i mörker?! Piggnade i när vi bjöds på en otroligt vacker soluppgång som jag försökte fota som en galning.
Tack vare lite trafik och roligt sällskap gick bilresan till Arlanda smärtfritt och vi anlände till Terminal 5 strax efter klockan 7. När vi lastat ur min enormt stora resväska (med min enormt snygga namntag på) som tog upp mer än halva bagageutrymmet gick vi in för att checka in. 
Efter att ha kommit på hur man skannar passen, lämnat in väskan och gått igenom säkerhetskontrollen strosade vi lite bland alla butiker. Jag köpte en extra stor Marabou Daim att ha på flyget och sprang in en snabbis på Victoria's Secret för att kolla utbudet. Förfärades över de extrema överpriserna och gick snabbt ut igen. Därefter gick vi till ett Cafe och åt frulle. Jag drack MER och åt en toast med ägg och bacon för 70 kronor som inte alls var särskilt god.
Boardade planet runt halv 11. Fick tyvärr ingen fönsterplats på flyget den här gpngen men jag var rätt nöjd ändå. Satt ihopkurad under min filt och åt Marabou medan jag kollade på Safe Haven. Nickade även till en stund innan det var dags för lunch. Fick en jättegod rätt bestående av kyckling och mos som jag åt med mycket god aptit.
Läste senaste numret av Veckans NU! och följde vår resväg mot Chicago. Fick oturligt nog en jättedålig TV som hackade och hade sig så efter att ha sett Safe Haven kunde jag inte se en ny film utan att få psykbryt på alla störningar. Sov en stund till och provade sedan att sätta igång TVn igen och då kunde jag plötsligt se Inception utan några större störningar. Fick in en helt okej Wrap som jag åt upp innan vi landade på Chicagos flygplats. 
Blev stoppad i tullen efter landning och var tvungen att svara på diverse frågor medan säkerhetsgubbarna gick igenom mina väskor. Var längesen jag hade en sån hög puls kan jag tala om, haha. Lite komiskt var det dock när en av gubbarna hittade min skvallerblaska och utbrast "Ugh, come on! Justin Bieber is everywhere! He's making such a fool of himself". När jag hade fått tillåtelse att gå vidare var det dags att boarda världens minsta flygplan. Hade tur och fick sitta vid fönstret den här gången och jag fotade, i vanlig ordning, som en galning.
 
Fick världens lock för öronen när vi skulle landa och tappade hörseln och hade superont. Släppte inte när vi väl landat så det var en väldigt döv Bella som hämtade väskan och mötte upp vår skjuts. Gick ut och möttes av en vägg av värme och jag vill minnas att det var runt 35-38 grader. Helt underbart för en värmeälskare som mig! 
Efter att vi blivit skjutsade till världens finaste lägenhet, plockat ur bilen, packat upp och fräschat till oss gick vi ned till Vapiano. Det var jättehäftigt för när man gick in fick varje person i sällskapet ett litet kort som man skulle dra varje gång man gick och beställde något vid disken. När man sedan ätit upp fick man ta med sig sitt kort, skanna det i kassan och betala för måltiden. Hur smart som helst ju! Jag åt världens godaste pasta carbonara med tillhörande side ceasar och var allmänt lycklig över att äntligen vara i USA.
 
När vi kom tillbaka till lägenheten gick jag ut på balkongen och njöt av både värmen och utsikten. Hade rätt bra utsikt från tolfte våningen om jag säger så och det var helt fantastikt att kunna sitta ute klockan 22 och nästan svettas för att det var så varmt.
 
 
 
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback