CHARLOTTE - DAY THREE

Idag stod båtåkande på schemat. Vi hämtade bilen på våning 3, aka Deer (lite gulligt att de delat upp garagets våningar i namn på djur) och påbörjade vår relativt korta bilfärd till Lake Norman. Vi gjorde ett stopp på The Fresh Market för att handla lite lunch och fika och oj, vilken underbar butik! 
De hade allt ifrån blommor, grönsaker, nybakt bröd, frukt och bär till sushi, färsk pasta, naturgodis och diverse kött- och lunchdiskar. På ett hörn fanns såklart även de lite mer onyttiga sakerna såsom lösviktsgodis, läsk och chips men detta är den nyttigaste och fräschaste butiken jag hittils har, och antagligen kommer att hitta.
Efter att ha inhandlat lunch och fika fortsatte vi vår bilresa. När båten hade blivit sjösatt (här plockas alltså båten upp ur vattnet och förvaras inomhus efter varje båttur) åkte linne och shorts av. Det fanns gott om utrymme att sola på och det fanns både mugghållare och högtalare där jag satt så jag mådde rätt bra kan jag meddela.  Att det var superfuktigt och supervamt ute märktes inte medan båten puttrade på men det märktes desto mer när vi stod stilla.
 
När vi skulle åka ring efter båten var jag övertygad om att det skulle vara kallt att hoppa i vattnet men det var det inte. Det var hela 29 grader och sådär perfekt avsvalkande utan att bli för kallt. Åh! Varför är det inte så varmt i Sveriges sjöar?
 Till lucnh satt jag och plockade kylskåpskalla grilled chicken strips och det var ett rätt bra val i värmen kan jag tala om. Lagom kallt och lagom mättade. Avslutade med jordgubbar och en cinnamon chip muffin (helt seriöst den godaste muffins jag någonsin ätit ever) sittandes i ringen vi åkte på. Livet alltså ♥
Efter att ha spenderat större delen av dagen ute på sjön begav vi oss på eftermiddagen hemåt igen då det var dags att svida om till lite finare kläder i och med att vi var bjudna på BBQ senare på kvällen. Väl hemma upptäckte jag att jag, trots solfaktor 30 på kroppen och 50 i ansiktet, hade lyckats bränna mig rätt rejält. Himla surt och onödigt. Jag som alltid är så noggran att smörja in mig.
 
 
  Kvällen spenderades i det här huset som låg i ett typiskt amerikanskt villaområde. Det var hur fint och ombonat som helst och det var riktigt häftigt att få chansen att se insidan på ett äkta amerikanskt hem med allt vad det innebär. Tog dock tyvärr inga kort under kvällen men när vi kom dit fick vi en sån där röd ölmugg att dricka ur och vi presenterades för alla möjliga människor.
 
Att mamman i huset frågade om jag var gravid när jag tackade nej till öl och sprit säger en del om mentaliteten här, haha. Senare under kvällen bjöds vi på både pizza och grillspett och kvällen avslutades med att jag lärde en gullig dam säga "skål", "tack", "livet är gott", "hej då" och "nöjet är på min sida" (eller ja, den sista frasen gick inte nå vidare bra måste jag erkänna. Den var alldeles för lång, haha).
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback