ENGLAND - PART THREE

Vad som hände under dagarna som passerade fram tills dess att vi skulle kliva på tåget som skulle ta oss till London finns det inte så mycket att berätta om. De gick liksom in i varandra.
 
Jag vaknade till fuktiga kläder varje morgon, kunde enbart duscha i den sjukt äckliga duschen varannan dag eftersom handduken aldrig blev riktigt torr, jag och Linda gick 4 km till skolan (ofta i ett alldeles för raskt tempo eftersom jag alltid var lite sen), vi försökte hänga med på engelskalektionerna som var sjukt mycket svårare än hemma i Sverige (snacka om att vi fick kämpa hårt för att verka lika smarta som resten av klassen), vi åt fet mat till lunch som, för min del, nästan alltid avslutades med en stor chokladmuffins, vi gick på stan (ytterst litet utbud, vet inte hur många gånger vi var inne i samma butik och vred och vände på samma klädesplagg) i ett par timmar för att sedan gå 4 km hem och invänta middagen där Linda alltid fick något hemlagat följt av typ jordgubbar och glass medan jag fick halvfabrikat och frusen cheesecake. Lyxigt värre och inte alls orättvist.
 
 
 
 
Nåväl. Kom under resans gång fram till att Chichester är en väldigt vacker stad även fast jag egentligen föredrar de lite modernare varianterna.
 
Kan ju i och för sig delvis bero på att jag fick uppleva Chichester, och ja England överlag i ett mycket vackert och varmt väder. Vi hade inte en enda dag med dåligt väder (förutom 10 minuters regn EN dag) och i och med detta funderade vi ibland på om vi hamnat någon annan stans än i just England eftersom vädret inte är känt för att vara det bästa.
 
 
Chichesters befolkning bestod dock mest av gamla söta gubbar och tanter (typ hålla-handen-paret ovan) och typ kvinnor och män i medelåldern. Vi hade med andra ord rätt svårt att hitta, jag citerar Linda, hunks som var värda att vila ögonen på när livet kändes tungt. Med varning för att låta väldigt ytlig och ytterst taskig kan jag erkänna att jag nu förstår varför folk säger att britter överlag är ganska fula. De snyggaste tjejerna och killarna såg vi i London och jag antar att minst hälften av dom var turister. 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback