ENGLAND - PART TWO

Efter att ha gått ut från Heathrow och upptäckt att våren hade kommit till England, satt vi och planerade de kommande dagarna på bussen som skulle ta oss till Chichester. Förundrade över det extremt gröna gräset, den varma temperaturen (alltså det var ju rena himmelriket att kliva ut från flygplasten, om än lite väl varmt med en rätt tjock höst/vårjacka) och det faktum att bilarna körde på fel sida av vägen, anlände vi något trötta till Chichester College där vi skulle slussas vidare till våra värdfamiljer. 
 
Efter att ha packat in min extremt stora resväska (som jag knappt orkade bära) i min hostmoms lilla Toyota Aygo körde vi hem till huset som skulle vara mitt nya hem de kommande två veckorna. Min positiva anda försvann i samma sekund som jag insåg hur svinigt jag skulle bo och att jag skulle få lov att äta enbart mjölk och flingor till frukost de kommande 13 dagarna. Så lagom besviken över huset jag skulle bo i, trött efter en hel dag på resande fot och utan att ha fått någon längre kontakt med min vapendragare Linda, gick jag och la mig med kläder och dubbla täcken i ett svinkallt rum vars hörn var fulla av spindelnät.
 
 
 
Självklart skulle jag och Linda vara två av dom som hamnade längst bort från college och därmed var dömda till att promenera 4-5 kilometer till skolan varje dag. Turligt nog hade vi en väldigt vacker väg till skolan så det var faktiskt inte så hemsk som vi först trodde att det skulle vara. Ja, förutom det faktum att jag knatade runt i Converse (hallå ont i fötterna!) och in i det sista undvek att gå i mina fula springskor (har alldeles för stora fötter för att det ska se normalt ut). Bortsett från att njuta av den milda temperaturen och andas in doften av nyklippt gräs intalade vi oss även att det bara var bra att vi var tvugna att röra på oss så mycket med tanke på all fet mat vi skulle få lov att trycka i oss.
 
 
 
 
 
 
 
Småsur över att jag frusit hela natten, vaknat upp till fuktiga kläder och duschat i en väldigt äcklig dusch anlände jag och Linda, något trötta i ben och fötter, till College där vi skulle spendera vår dag. I väntan på de andra ägnade vi oss åt att fotografera miljön och varandra.
 
 
  
 
För att vi skulle få en chans att bli lite mer bekanta med staden vi skulle bo i de närmsta veckorna, fick vi första dagen i skolan gå ut på en guidad promenad. Denna förevigades självklart med ett par miljöbilder.
 
 
 
 
 
Som ni kanske förstår så gick det ingen större nöd på mig att promenera hem i det här fina vädret och i den här vackra miljön.
 
 
Ps. Älskar att de har skyltar som varnar för gamla människor Ds.
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback