CHARLOTTE - DAY FIVE

 
Idag stod bio på schemat. Vi valde att se You're Next och herregud vad läskig den var! Grabbarna tyckte att den var urdålig medan jag nästan kan säga att det var den läskigaste filmen jag någonsin sett, och trots att filmvalet gjorde att jag satt och bet på min servett för att förhindra mig själv att låta/skrika för mycket var det häftigt att gå på bio i USA. Det skiljer sig en del mot i Sverige kan jag tala om.
 
Fotöljerna är stora som faktiska fotöljer, jag kunde till exempel lägga upp benen i fotöljen när jag var som räddast, och det är gott om plats för både armar och ben. Det är tillåtet för små barn att gå på skräckfilmer så länge en vuxen är med (jag hade ju fått men för livet). Salongen är sjukt mycket större, skärmen likaså, men det som kanske skiljer sig mest är att man här kan äta lunch/middag medan man ser på bio.
 
När man går in i salongen får man en meny. När man valt ut vad man vill ha trycker man på en service-knapp som finns på bordet man kan vrida upp framför en. Då kommer det in en servitör som tar emot beställningen. Efter en stund kommer maten in och då sitter man alltså där och äter medan man tittar för att sedan få notan i slutet av filmen. Vill man ha något mer under filmens gång är det bara att trycka på service-knappen. Hur häftigt och smart som helst! Om vi ändå hade en sån biograf i Falun, vad farligt det hade blivit för plånboken!
 
 Efter bion gick vi runt och strosade i Charlotte för att sedan gå hem och beställa mat online på American Road Side. Vi tänkte dock inte på att det var Labor Day när vi beställde så när vi gick ned för att hämta ut maten visade det sig att det var stängt. Lagom lyckat.
 
Det hela slutade med att vi knatade till Vapiano och beställde med oss pasta carbonara. Helt okej andrahandsalternativ måste jag säga. Skulle kunna äta ihjäl mig på maten därifrån. 
 
Efter maten klämde och kände jag lite på mina core kit från Project Life (pysselfingrarna kliar) för att sedan gå ned med grabbarna och spela biljard.
 
Kommentarer
Madeleines.se - Fotoglad Tvåbarnsmamma

Men åh, vad du är gullig, tack snälla!! Har aldrig hört talas om det men nu blev jag ju nyfiken, måste kika vad det är :D

Kramar

2013-09-05 | 19:57:16
http://madeleines.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback