CHARLOTTE - DAY TEN - PART ONE

Efter att ha ätit pannkaksfrukost, köpt och skrivit ut biljetter, smort in mig med solskydd och satt på mig mina nya skor (hur snygga är dom inte!?) kunde dagens äventyr äntligen börja!
Dagen till ära bjöds vi på ett riktigt fint och varmt väder. Vi som var helt inställda på att det skulle vara bilar och människor överallt blev ganska paffa när vi parkerade på en rätt tom parkering. Inte oss emot dock, ju färre bilar och människor desto bättre. Då får ju vi köa mindre och åka mer liksom. 
Efter att ha gått igenom säkerhetskontrollen med metalldetektorerna (!) stannade vi och kollade på kartan för att försöka bestämma vart vi skulle börja. Lättare sagt än gjort när parken är gigantisk och kartan är ytterst rörig. Efter en stunds funderande bestämde vi oss dock för att gå så långt vi kunde åt ena hörnet så att vi kunde gå och beta av attraktion för attraktion och liksom arbeta oss utåt.
 
I och med att parken förbereddes inför Halloween hängde det lik och skelett lite här och var. Gravstenar fanns det också gott om. 
Hittade en gravsten med passande text då jag för tillfället får utstå en del interna BigFootskämt. Detta eftersom mina sjukt stora fötter inte får plats i skostorlekarna som finns i detta land. Har tappat räkningen på hur många skobutiker jag varit in i och gått ut tomhänt och det var ju rena miraklet att jag till slut kom hem med mina rosa Nike. 
 
Lite här och var fanns det dessutom gigantiska gosedjur som man kunde vinna och jag fastnade lite extra för mopsen. Hur söt!?
 Vi började mjukt med Carolina Cobra som får 2/5 i läskighetsfaktor. Trodde att det skulle vara läskigare att åka i loopar men det var snarare tvärtom, en riktigt skön och härlig känsla. Det som var häftigast med just den här berg-och-dalbanan var dock att man först åkte i färdriktningen för att sedan stanna och göra om hela färden baklänges. 
I och med att solen gassade på rejält kände vi att det var bäst att vi fyllde på vätskedepåerna direkt efter första attraktionen. Ett par minuter senare hade vi köpt oss en varsin megaflaska med fria refill under dagen. Himla fiffig och behändig flaska i och med att det fanns ett handtag på ovansidan som man kunde hålla i. 
Efter drickpausen fortsatte vi till Carolina Cyclone som också får 2/5 i läskighetsfaktor. Himla festligt att vi inte behövde köa till varken Cobra eller Cyclone, det var faktiskt så pass få passagerare att det fanns ett flertal tomma säten på varje tur. 
 
För att behaga sällskapet som inte var intresserad av karusellerna gick vi därefter och försökte vinna kepsar och iPads. Utan framgång såklart. Vinner man någonsin på såna här spel?
Träbanan Hurler får 1/5. En mer obekväm och smärtframkallande berg-och-dalbana får man leta efter. Det gjorde bara ont att åka den. Ett riktigt bottennapp! Inte så konstigt, såhär i efterhand, att det inte var någon som köade  till den här.
I och med att vi nått parkens ena hörn satte vi oss ned och kollade på när två personer spändes fast och hissades upp för att sedan släppas ned och "flyga" fram och tillbaka i några minuter (ser ni den svarta pricken vid ena pelaren på bilden högst upp till vänster?) medan vi drack lite mer cola.
 
På promenaden in mot parken stannade vi till vid en shop och provade olika hattar. Eller ja, jag provade och dom andra kollade på.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback