CHARLOTTE - DAY TEN - PART TWO

Efter att ha provat hattar var det dags för vattenattraktionen Rip Roarin' Rapids som får 4/5 i blöthetsfaktor. Av alla attraktioner på nöjesfältet var det den här som hade längst kö. Alla ville tydligen bli blöta. Vi hade dock tur för efter att vi köat halva sträckan kom det fram en tjej som sa att vi skulle hoppa över staketet och följa med henne ända fram eftersom vi bara var två personer som skulle åka.
 
Det var skönt att få svalka sig i värmen men mindre skönt att gå runt med blöta kläder och skor resten av dagen. Det fanns en family dryer alldeles utanför entrén som vi hade tänkt gå och ställa oss i men när det visade sig att det kostade apmycket struntade vi i det.
Intimidator var den häftigaste men också läskigaste berg-och-dalbanan jag någonsin åkt. Helt klart full pott i läskighetsfaktor. Så rädd som jag var under den här åkturen har jag nog aldrig varit under ett karusellåk. Inte ens när jag åkte Eclipse på Gröna Lund. Det var obehagligt att sitta utan sele och bara ha en grej vid höften som höll fast en när den gick i 120 km/h, hade många backar och var 3.33 minuter lång.
 
Den första nedförsbacken var i och för sig värst, sen blev den lite bättre men jag grät typ av lättnad när den var slut. Fick till och med frågan om jag var okej av pappan och sonen i sätet framför oss, haha. Trots nära-döden-upplevelsen kände jag direkt att jag ville åka igen (vadå hatkärlek?) men eftersom mitt sällskap inte ville det blev det bara en åktur.
Efter Intimidator bestämde jag mig för att åka Nighthawk. Fick köa i vad som kändes som en evighet och då mitt sällskap inte var intresserad av denna var jag tvungen att åka själv vilket var lite trist, men det var så värt det. 4/5 i läskighetsfaktor får den även fast själva åkturen inte var så överdrivet läskig. Det som var läskigt var att man låg ned och åkte med huvudet före.
 
"Carowinds only flying coaster soars riders through eight inversions, most while flying facedown, zooming toward the ground and turning skyward just in time for the next inversion."
 
Vortex fick jag också lov att åka själv och den får 2/5 i läskighetsfaktor. En annorlunda och spännande känsla att åka ståendes men den var långt ifrån läskig.
Efter att ha åkt i stort sett alla berg-och-dalbanor bestämde vi att jag skulle få avsluta dagen med att bli avmålad. Älskar den här typen av målade porträtt och blev mer eller mindre överlycklig när jag såg att det fanns flera stationer inne i parken. Syns det att det är jag?
Från parkeringen ser man ju tydligt vilken mördarbacke Intimidator har.
Vi kastade in handduken efter att ha varit på Carowinds i närmare 7 timmar. Då hade vi åkt det vi ville åka, tittat på det vi ville titta på och druckit typ 3 liter cola var. Trötta men glada satte vi oss i bilen och körde till närmaste KFC. Det satt riktigt fint med rikligt saltad skräpmat kan jag lova.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback